KABA DEĞERLENDİRME FORMLARI

…………………………….. …………….OKULU
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ KABA DEĞERLENDİRME FORMU

Adı-Soyadı   :                                                             
Sınıfı             :           
Tarih            :
Öğretmen     :                                                                            



AMAÇLAR

     E


 H
1.Günlük konuşmalarda kullanılan dini sözcük ve tümcelerin anlamını söyler.


2.Duanın anlamını söyler.


3.Dinimizin insanlara güzel ahlakı öğütlediğini söyler.


4.Güzel ahlakın gereklerini söyler.


5.İslam’da temizliğin önemini söyler.


6.Temiz olmak için yapılması gerekenlerini söyler.


7.Çevreyi temiz tutmak için yapılması gerekenleri söyler.


8.Anne babasına karşı görevlerini söyler.


9.Kardeşlerine karşı görevlerini söyler.


10.Akraba ve komşularına karşı görevlerini söyler.


11.Arkadaşlarına karşı görevlerini söyler.


12.Toplumsal yaşamın kurallarını söyler.


13.Sevinç ve üzüntülerin paylaşıldığı zamanları söyler.


14.Dinimizce kötü olarak nitelendirilen davranışları söyler.


15. Allah’ın bazı sıfatlarını söyler.


16.İslamiyet’in anlamını söyler.


17.İmanın temel esaslarını söyler.


18.Kelimeişahadet’in anlamını söyler.


19.Peygamberlerin niteliklerini söyler.


20.Kur’an’da adı geçen bazı peygamberlerin isimlerini söyler.


21.Hz.Muhammed’in hayatı ile ilgili olay ve olguları söyler.


22.Hz.Muhammed’in örnek niteliklerini söyler.


23.Hz.Muhammed’in ailesinin özelliklerini söyler.


24.Başlıca ibadetleri söyler.


25.İslam dininde ibadet sayılan başlıca davranışları söyler.


26.İbadet yerlerini söyler.


27.Oruçla ilgili olguları söyler.


28.Ramazan ayının özelliklerini söyler.


29.Ramazan bayramının özelliklerini söyler.


30.Abdest türlerini söyler.


31.Boy abdesti almada uyulması gereken sırayı söyler.


32.Namaz abdesti almada uyulması gereken sırayı söyler.


33.Namaz kılarken uyulması gereken kuralları söyler.


34.Namaz türlerini söyler.


35.Namazların kılınma zamanlarını söyler.


36.Zekatla ilgili olguları söyler.


37.Sadakanın anlamını söyler.


38.Hac ile ilgili olguları söyler.


39.Kurban Bayramı’nın özelliklerini söyler.


40.Kutsal kitapların isimlerini söyler.


41.Kutsal kitapların gönderildiği peygamberleri söyler.


42.Kur’an-ı Kerim’in özelliklerini söyler.


43.Kur’an-ı Kerim’in temel konularını söyler.


44.Günümüzde yaşayan büyük dinlerin isimlerini söyler.


45.Laiklik ilkesinin anlamını söyler.






………………………………. ………………..OKULU
BEDEN EĞİTİMİ DERSİ KABA DEĞERLENDİRME FORMU

  Adı-Soyadı   :                                                             
  Sınıfı             :         
  Tarih            :
  Öğretmen    :                                                                              

BEDEN EĞİTİMİ
E
H
1. Vücudun bölümlerini tanır.


2. Vücut bölümlerini hareket ettirme çalışmaları yapar.


3. Temel duruşları yapar.


4. Yerinde dönüşler yapar.


5. Çeşitli şekillerde dizilmeler yapar.


6. Vücut bölümlerinin esnekliğini geliştirici çalışmalar yapar.


7. Yürüme çalışmaları yapar.


8. Koşu çalışmaları yapar.


9. Sıçrama çalışmaları yapar.


10. Atlama çalışmaları yapar.


11. Tırmanma çalışmaları yapar.


12. Top yuvarlama çalışmaları yapar.


13. Top atma çalışmaları yapar.


14. Top tutma çalışmaları yapar.


15. Top zıplatma çalışmaları yapar.


16. Top sürme çalışmaları yapar.


17. Topa ayakla vurma çalışmaları yapar.


18. Minder hareketleri yapar.


19. İple hareketler yapar.


20. Çemberle hareketler yapar.


21. "Jimnastik sırası"nda denge geliştirici hareketler yapar.


22. Taklidi hareketler yapar.


23. Eğitsel oyunları oynar.


24 Basketbol oyunu ile ilgili çalışmalar yapar.


25. Voleybol oyunu ile ilgili çalışmalar yapar.


26. Futbol oyunu ile ilgili çalışmalar yapar.


27. Spor araç gereçlerin tanır.


28. Spor araç gereçlerinin kullanımına özen gösterir.


29. Spor yapmanın sağlık açısından önemini söyler.


30. Sağlığı koruma yollarını söyler.




…………………………. ………………..OKULU
FEN BİLGİSİ DERSİ KABA DEĞERLENDİRME FORMU                                                               
Adı-Soyadı   :                                                        
Sınıfı             :        
Tarih             :
Öğretmen      :                                                                         

AMAÇLAR
E
H
1. Vücutta bulunan sistemleri söyler.


2. Hareketi söyler.


3.Hareket sistemini oluşturan bölümleri gösterir/söyler.


4.İskeletin oluşumunu söyler.


5.Hareket sistemini oluşturan bölümleri ayırt eder.


6. Hareket sistemini oluşturan bölümlerin görevlerini söyler.


7.Hareket sistemini oluşturan organların sağlığını koruma yollarını söyler.


8.Sindirimi söyler.


9.Sindirim sistemlerini oluşturan organları gösterir/söyler.


10. Sindirim sistemlerini oluşturan organları ayırt eder.


11. Sindirim sistemlerini oluşturan organların görevlerini söyler.


12.Ağız ve diş sağlığını koruma yollarını söyler.


13. Sindirim sistemini oluşturan organların sağlığını koruma yollarını söyler.


14.Dolaşımı söyler.


15. Dolaşım sistemlerini oluşturan organları gösterir/söyler.


16. Dolaşım sistemlerini oluşturan organları ayırt eder.


17.Dolaşım sistemlerini oluşturan organların görevlerini söyler.


18. Kanın özelliklerini söyler.


19.Kan gruplarını söyler.


20.Dolaşım sistemini oluşturan organların sağlığını koruma yollarını söyler.


21.Solunumu söyler.


22.Solunum sistemini oluşturan organları gösterir/söyler.


23.Solunum sistemini oluşturan organları ayırt eder.


24.Solunum sistemini oluşturan organların görevlerini söyler.


25.Solunum sistemini oluşturan organların sağlığını koruma yollarını söyler.


26.Boşaltımı söyler.


27.Boşaltım sistemini oluşturan organları gösterir/söyler.


28.Boşaltım sistemini oluşturan organları ayırt eder.


29.Boşaltım sistemini oluşturan organların görevlerini söyler.


30.Boşaltım sistemini oluşturan organların sağlığını koruma yollarını söyler.


31. Üreme sistemini söyler.


32.Üreme sistemini oluşturan organları gösterir/söyler.


33.Üreme sistemini oluşturan organları ayırt eder.


34.Üreme sistemini oluşturan organların görevlerini söyler.


35.Ergenlik döneminin özelliklerini söylerr.


36.Ergenlik döneminde meydana gelen bedensel değişiklikleri söyler.


37.Sinir sistemini söyler.


38.Sinir sistemini oluşturan organları gösterir/söyler.


39.Sinir sistemini oluşturan organları ayırt eder.


40.Sinir sistemini oluşturan organların görevlerini söyler.


41.Sinir sistemini oluşturan organların sağlığını koruma yollarını söyler.


42.Duyu organlarını söyler.


43.Duyu organlarını ayırt eder.


44.Göz sağlığını koruma yollarını söyler.


45.Kulak sağlığını koruma yollarını söyler.


46.Deri sağlığını koruma yollarını söyler.


47.Burun sağlığını koruma yollarını söyler.


48.Canlı varlıkları söyler.


49.Bitkilerin büyüme koşullarını söyler.


50.Bitkileri yaşadıkları ortama göre sınıflandırır.


51.Bitkilerden yararlanma yollarını söyler.


52.Bitki ürünlerini saklama yollarını söyler.


53.Hayvanların yaşadıkları ortamları söyler.


54.Hayvanların beslenme yollarını söyler.


55.Hayvanların üreme şekillerini söyler.


56.Hayvanların hareket etme şekillerini söyler.


57.Hayvanlardan yararlanma yollarını söyler.


58.Havanın canlılar için önemini söyler.


59.Havadaki ısı değişimi sonucu oluşan doğa olaylarını söyler.


60.Hava durumunun yaşantımızdaki önemini söyler.


61.Havayı kirleten etkenleri söyler.


62.Hava kirliliğini önleme yollarını söyler.


63.Suyun doğada bulunuş şekillerini söyler.


64.Suyun doğada bulunduğu ortamları söyler.


65.Suyu kirleten etkenleri söyler.


66.Su kaynaklarından yararlanma yollarını söyler.


67.Su kaynaklarını koruma yollarını söyler.


68.Toprağın oluşumunu söyler.


69.Toprağı oluşturan ögeleri söyler.


70.Toprağı koruma yollarını söyler.


71.Toprağı kirleten etkenleri söyler.


72.Dünya’mızın oluşumunu söyler.


73.Yerküre modelinde Dünya’yı gösterir.


74.Dünya’nın katmanlarını söyler.


75.Atmosferin canlılar için önemini söyler.


76.Dünya’nın hareketlerini söyler.


77.Yeryüzü şekillerini söyler.


78.Yeryüzü şekillerini ayırt eder.


79.Yerin şeklini değiştiren etmenleri söyler.


80.Depremin zararlarından korunma yollarını söyler.


81.Uzayı ayırt eder.


82.Yıldızları ayırt eder.


83.Güneş’i ayırt eder.


84.Güneş tutulmasını söyler.


85.Ay’ı ayırt eder.


86.Ay tutulmasını söyler.


87.Ay’ın evrelerini söyler.


88.Ay’ın evrelerini ayırt eder.


89.Maddeyi söyler.


90.Maddenin özelliklerini söyler.


91.Maddenin görülebilir özelliklerini söyler.


92.Maddenin hissedilebilir özelliklerini söyler.


93. Maddenin görülebilir ve hissedilebilir özelliklerini ayırt eder.


94.Maddenin ölçülebilir özelliklerini söyler.


95.Karışımı söyler.


96.Maddenin hallerini söyler.


97.Maddeyi hallerine göre ayırt eder.


98.Maddenin hal değiştirme yollarını söyler.


99.Enerjinin tanımını söyler.


100.Başlıca enerji çeşitlerini söyler.


101.Enerji kaynaklarını söyler.


101.Enerji kaynaklarını ayırt eder.


103.Su enerjisinin kullanıldığı alanları söyler.


104.Rüzgar enerjisinin kullanıldığı alanları söyler.


105.Çevresindeki başlıca alet ve makineleri gösterir/söyler.


106.Çevresindeki başlıca alet ve makinelerin kullanım alanlarını söyler.


107.Alet ve makineleri kullanma yollarını söyler.


108.Isı kaynaklarını söyler.


109.Güneş enerjisinin kullanıldığı alanları söyler.


110.Yakıt türlerini söyler.


111.Yakıtları türlerine göre ayırt eder.


112.Yakıtların kullanıldıkları yerleri söyler.


113.Isınmada kullanılan araçları söyler.


114.Genleşmeyi söyler.


115.Termometreyi gösterir/söyler.


116.Termometreyle sıcaklık ölçer.


117.Sesin oluşumu söyler.


118.Işık kaynaklarını söyler.


119.Işığın yayılmasını söyler.


120.Işığın yansımasını söyler.


121.Işığın kırılmasını söyler.


122.Elektriklemenin oluşumunu söyler.


123.Maddelerin elektriksel özelliklerini söyler.


124.Havadaki elektriklenme sonucu oluşan olayları söyler.


125.Yıldırımın tehlikelerini söyler.


126.Yıldırımdan korunma yollarını söyler.


127 Elektrik üreten araçları gösterir/söyler.


128.Elektriğin üretimden evlere ulaşımına kadar olan aşamaları söyler.


129.Elektrik enerjisinin kullanıldığı alanları söyler.


130.Elektrik enerjisinin kullanıldığı araçları gösterir/söyler.


131.Elektriği tasarruflu kullanma yollarını söyler.


132.Elektriğin kullanımında uyulması gereken kuralları söyler.


133.Kuvveti söyler.


134.Hareketi söyler.


135.Hareket türlerini söyler.


136.Basıncı söyler.




……………………….. ……………..OKULU
GÖRSEL SANATLAR DERSİ KABA DEĞERLENDİRME FORMU

Adı-Soyadı   :                                                             
Sınıfı             :    
Tarih              :
Öğretmen      :                                                                                   
                                                                                                                           

E
H
1. Resim iş dersinde kullanılan araç gereçleri söyler.


2. Çalışmalarında temiz ve düzenli davranır.


3. Dikkat yoğunlaştırma çalışmaları yapar.


4. El göz koordinasyonunu geliştirici çalışmalar yapar.


5. Renkleri ayırt eder.


6. Kil hamuru hazırlar.


7. Tuz seramiği hamuru hazırlar.


8. Tutkal seramiği hamuru hazırlar.


9. Kâğıt hamuru hazırlar.


10. Yoğurma çalışmaları yapar.


11. Şekilleri rastgele boyar.


12. Sınırlı alan boyar.


13. Parmak boya ile boyama yapar.


14. Pastel boya ile boyama yapar.


15. Kalem boya ile boyama yapar.


16. Sulu boya ile boyama yapar.


17. Boya malzemeleri ile boyama çalışmaları yapar.


18. Sünger baskısı yapar.


19. Yaprak baskısı yapar.


20. İp baskısı yapar.


21. Patates baskısı yapar.


22. Kâğıdı yırtar.


23. Yırtma çalışmaları yapar.


24. Kâğıdı katlar.


25. Katlama çalışmaları yapar.


26. Yapıştırma çalışmaları yapar.


27. Kâğıdı keser.


28. Makasla kesme çalışmaları yapar.


29. Kâğıt şekillendirme çalışmaları yapar.


30. Boncuk dizer.


31. Boncukla çalışmalar yapar.


32. Alçı bulamacı hazırlar.


33. Kalıpla alçı çalışması yapar.


34. Donmuş alçıyı oyarak şekillendirme yapar.


35. Yaşantılarını, duygu ve düşüncelerini ifade eden resim çalışmaları yapar.


36. Grup çalışması yapar.





               

…………………………….. ………………………………OKULU
                    MATEMATİK DERSİ KABA DEĞERLENDİRME FORMU                                                      
Adı-Soyadı   :                                                   
Sınıfı             :
Tarih            :
Öğretmen     :

AMAÇLAR
E
H
1. Varlık grupları arasından "çok" olan varlık grubunu gösterir.


1. Varlık grupları arasından "çok" olan varlık grubunu söyler


2. Varlık grupları arasından "az" olan varlık grubunu gösterir.


2. Varlık grupları arasından "az" olan varlık grubunu söyler.


3. Varlık gruplarını azdan çoğa göre sıralar.


3. Varlık gruplarını  çoktan aza göre sıralar.


4. Varlıklar arasından "büyük" olan varlığı gösterir.


4. Varlıklar arasından "büyük" olan varlığı söyler.


5. Varlıklar arasından "küçük" olan varlığı gösterir.


5. Varlıklar arasından "küçük" olan varlığı söyler.


6. Varlıkları büyükten küçüğe göre sıralar.


6. Varlıkları küçükten büyüğe göre sıralar.


7. Varlıklar arasından "uzun" olan varlığı gösterir.


7. Varlıklar arasından "uzun" olan varlığı söyler.


8. Varlıklar arasından "kısa" olan varlığı gösterir.


8. Varlıklar arasından "kısa" olan varlığı söyler.


9. Varlıkları uzundan kısaya göre sıralar


9. Varlıkları kısadan uzuna göre sıralar


10. Varlıklar arasından "kalın" olan varlığı gösterir


10. Varlıklar arasından "kalın" olan varlığı söyler


11. Varlıklar arasından "ince" olan varlığı gösterir


11. Varlıklar arasından "ince" olan varlığı söyler


12. Varlıkları kalından inceye göre sıralar


12. Varlıkları inceden kalına göre sıralar


13. Varlıkları bir varlığın "içinde" olma durumuna göre gösterir


13. Varlıkları bir varlığın "içinde" olma durumuna göre söyler


14. Varlıkları bir varlığın "dışında" olma durumuna göre gösterir


14. Varlıkları bir varlığın "dışında" olma durumuna göre söyler


15. Varlıkları bir varlığın "üzerinde" olma durumuna göre gösterir


15. Varlıkları bir varlığın "üzerinde" olma durumuna göre söyler


16. Varlıkları bir varlığın "altında" olma durumuna göre gösterir


16. Varlıkları bir varlığın "altında" olma durumuna göre söyler


17. Varlıkları "uzakta" olma durumuna göre gösterir


17. Varlıkları "uzakta" olma durumuna göre söyler


18. Varlıkları "yakında" olma durumuna göre gösterir


18. Varlıkları "yakında" olma durumuna göre söyler


19. Varlıkları "önde" olma durumuna göre gösterir


19.Varlıkları "önde" olma durumuna göre söyler.


20. Varlıkları "arkada" olma durumuna göre gösterir


20.Varlıkları "arkada" olma durumuna göre söyler.


21. Varlıkları bir varlığın "sağında" olma durumuna göre gösterir


21. Varlıkları bir varlığın "sağında" olma durumuna göre söyler.


22. Varlıkları bir varlığın "solunda" olma durumuna göre gösterir


22. Varlıkları bir varlığın "solunda" olma durumuna göre söyler.


23. Varlıkları "yüksekte" olma durumuna göre gösterir.


23. Varlıkları "yüksekte" olma durumuna göre söyler.


24. Varlıkları "alçakta" olma durumuna göre gösterir.


24. Varlıkları "alçakta" olma durumuna göre söyler.


25. Varlıklar arasından "ağır" olan varlığı gösterir.


25. Varlıklar arasından "ağır" olan varlığı söyler.


26. Varlıklar arasından "hafif" olan varlığı gösterir.


26. Varlıklar arasından "hafif" olan varlığı . söyler.


27. Varlıkları ağırdan hafife göre sıralar


27. Varlıkları hafiften ağıra göre sıralar


28. 100'e kadar birer ritmik sayar.


29. 100'e kadar beşer ritmik sayar.


30. 100'e kadar onar ritmik sayar.


31. 100'e kadar ikişer ritmik sayar.


32. 100 içinde üçer ritmik sayar.


33. 100 içinde dörder ritmik sayar.


34. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 doğal sayılarını gösterir.


35. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 doğal sayılarını söyler.


36. Rakam yazma çalışmaları yapar.


37. "0" doğal sayısını gösterir.


37. "0" doğal sayısını söyler.


38. İki basamaklı doğal sayıları gösterir.


38. İki basamaklı doğal sayıları söyler


39. Üç basamaklı doğal sayıları gösterir.


39. Üç basamaklı doğal sayıları söyler


40. Dört ve daha fazla basamaklı doğal sayıları gösterir.


40. Dört ve daha fazla basamaklı doğal sayıları söyler


41. Toplama işleminde kullanılan işaretleri gösterir


41. Toplama işleminde kullanılan işaretleri söyler


42. Doğal sayılarla eldesiz toplama işlemi yapar.


43. Doğal sayılarla eldeli toplama işlemi yapar.


44. Toplama işlemi yaparak problem çözer


45. Çıkarma işleminde kullanılan işaretleri gösterir


45. Çıkarma işleminde kullanılan işaretleri söyler


46. Doğal sayılarla onluk bozmayı gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar.


47. Doğal sayılarla onluk, yüzlük, binlik, onbinlik ... bozmayı gerektiren


çıkarma işlemi yapar.


48. Çıkarma işlemi yaparak problem çözer


49. Çarpma işleminde kullanılan işaretleri gösterir


49. Çarpma işleminde kullanılan işaretleri söyler


50. Doğal sayılarla eldesiz çarpma işlemi yapar.


51. Doğal sayılarla eldeli çarpma işlemi yapar.


52. Çarma işlemi yaparak problem çözer


53. Bölme işleminde kullanılan işaretleri gösterir


53. Bölme işleminde kullanılan işaretleri söyler


54. Doğal sayılarla kalansız bölme işlemi yapar.


55. Doğal sayılarla kalanlı bölme işlemi yapar.


56. Saati gösterir


56. Saati söyler


57. Saati okur.


58. Saat ayarı yapar.


59. Zaman ölçülerinden dakikayı söyler


60. Zaman ölçülerinden saniyeyi söyler


61. Parayı gösterir


61. Parayı söyler


62. Paralar arasındaki ilişkileri söyler


63. Kareyi gösterir


63. Kareyi söyler.


64. Karenin özeliklerini söyler


65. Dikdörtgeni gösterir


65. Dikdörtgeni söyler


66. Dikdörtgenin özeliklerini söyler


67. Üçgeni gösterir


67. Üçgeni söyler


68. Üçgenin özeliklerini söyler


69. Daireyi gösterir


69. Daireyi söyler


70.Dairenin özelliklerini söyler.


71. "Bütün" olan varlığı gösterir.


71. "Bütün" olan varlığı söyler.


72. "Yarım" olan varlığı gösterir.


72. "Yarım" olan varlığı söyler.


73. "Çeyrek" olan varlığı gösterir.


73. "Çeyrek" olan varlığı söyler.


74. Kümeyi gösterir.


74. Kümeyi söyler.


75. Kümeyi oluşturan varlıkları gösterir


75. Kümeyi oluşturan varlıkları söyler


76. Kümeler arasındaki ilişkileri gösterir


76. Kümeler arasındaki ilişkileri söyler


77. Kümeler arasındaki denklik ilişkisini gösterir.


77. Kümeler arasındaki denklik ilişkisini söyler.


78. Kümeler arasındaki eşitlik ilişkisini gösterir.


78. Kümeler arasındaki eşitlik ilişkisini söyler


79. Hesap makinesi kullanır


80. Parmakla ölçme yapar.


81. Karışla ölçme yapar.


82. Ayakla ölçme yapar.


83. Adımla ölçme yapar.


84. Metreyi gösterir


85. Metreyi söyler


86. Metrenin askatları ve katlarını gösterir


87. Metreyle ölçme yapar.


88. Cetvelle ölçme yapar.


89. Cetvelle çizgi çizer.


90. Kütle ölçülerini gösterir


90. Kütle ölçülerini söyler


91. Kütle ölçü araçlarıyla ölçüm yapar.






…………………….. …………………………OKULU
MÜZİK DERSİ KABA DEĞERLENDİRME FORMU

  Adı-Soyadı   :                                                             
  Sınıfı             :   
  Tarih             :
  Öğretmen      :                                        
                                           
MÜZİK
E
H
1. Ses çıkarma çalışmaları yapar.


2. Sesin yönünü bulur.


3. Ses kaynaklarını tanır.


4. Sesleri ayırt eder.


5. Sesleri taklit etme çalışmaları yapar.


6. Çevresindeki varlıkları hareket hızlarına göre taklit eder.


7. Müziğe uygun hareketler yapar.


8. Ritm tutar.


9. Sesini doğru kullanma becerisini geliştirir.


10. Şarkı seslendirir.


11. Grupla şarkı seslendirir.


12. Çalgıları tanır.


13. Çalgıları çıkardıkları seslere göre tanır.


14. Ezgileri sesini ve çalgısını kullanarak seslendirir.


15. Müzikli oyunlarla ilgili beceriler geliştirir.


16. Müzikli oyunlara katılmaya istekli olur.


17.Flüt çalar.


18.İstiklal Marşını seslendirir.





            …………………………. ……………………………OKULU   
           SOSYAL BİLGİLER DERSİ KABA DEĞERLENDİRME FORMU
                                       
Adı-Soyadı   :                                                        
Sınıfı             :        
Tarih             :
Öğretmen     :                                                                                



AMAÇLAR

      E

     H
1.Ailenin görevlerini söyler.


2.Ailede demokratik yaşamın gerçekleşmesi için yapılması gerekenleri söyler.


3.Okulun kazandırdıklarını söyler.


4.Okulda demokratik yaşamın gerçekleşmesi için yapılması gerekenleri söyler.


5.Toplum içinde bir arada yaşamanın önemini söyler.


6.Toplum yaşamını düzenleyen kuralların söyler.


7.Toplum yaşamını düzenleyen kuralların önemini söyler.


8.Toplumda demokratik yaşamın gerçekleşmesi için yapılması gerekenleri söyler.


9.Cumhuriyetten önceki olay ve olguları söyler.


10.Cumhuriyet yönetiminin özelliklerini söyler.


11. Cumhuriyetin getirdiği yenilikleri söyler.


12.Atatürk’ün yaşamıyla ilgili olaylar ve olguları söyler.


13.Atatürk’ün son günleri ile ilgili olaylar ve olguları söyler.


14.Ulus kavramının anlamını söyler.


15.Vatan kavramının anlamını söyler.


16.Türk ulusunun özelliklerini söyler.


17.Haritayı gösterir.


18.Harita çeşitlerini söyler.


19. Haritaları çeşitlerine göre ayırt eder.


20.Haritanın yönlerini gösterir/söyler.


21.Haritalarda bazı özel renk ve işaretler kullanıldığı söyler.


22.Haritadan yararlanma yollarını söyler.


23.Atlası gösterir.


24.Köyün özelliklerini söyler.


25.Köyün yönetimini söyler.


26.Bulunduğu ilçeyi söyler.


27.Bulunduğu ilçenin yerini ayırt eder.


28.Bulunduğu ilçenin özelliklerini söyler.


29.İlçenin yönetimini söyler.


30.Bulunduğu ili söyler.


31.Bulunduğu ilin yerini ayırt eder.


32.Bulunduğu ilin özelliklerini söyler.


33.İlin yönetimini söyler.


34.Türkiye’nin dünya üzerindeki yerini gösterir.


35.Türkiye’nin dünya üzerindeki yerini ayırt eder.


36.Yurdumuzun coğrafi bölgelerini söyler.


37.Yurdumuzun coğrafi bölgelerin yerini ayırt eder.


38.Yurdumuzun ekonomik yaşamının oluşturan alanları söyler.


39.Yurdumuzdaki başlıca sosyal yardım kurumlarını söyler.


40.Yurdumuzdaki başlıca sosyal yardım kurumlarının görevlerini açıklar.


41. Türkiye Büyük Millet Meclisinin görevlerini söyler.


42.Cumhurbaşkanının görevlerini söyler.


43.Bakanlar kurulunun görevlerini söyler.


44.Doğal çevreyi ayırt eder.


45.Çevre sorunlarını söyler.


46.Çevre sorunlarının çözümünde yapılması gerekenleri açıklar.


47.Doğal afetleri söyler.


48.Doğal afetleri ayırt eder.


49.Doğal afetlerin zararlarını açıklar.


50.Doğal afetlerden korunma yollarını açıklar.


51.Tarihteki başlıca Türk devletlerini tanır.


52.Osmanlı Devleti ile ilgili başlıca olay ve olguları söyler.


53.Yeryüzünde bulunan kıt’aları söyler.


54.Yeryüzünde bulunan kıt’aların yerini ayırt eder.


55.Dünya ülkelerinden başlıcalarını tanır.


56.Bağımsız Türk Cumhuriyetleri’ni söyler.






 ………………………… ……………………….OKULU
TC İNKILAP TARİHİ ve ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ KABA DEĞERLENDİRME FORMU
Adı-Soyadı   :                                                             
Sınıfı             :    
Tarih            :
Öğretmen     :                                                                                   


AMAÇLAR
E
H
1. Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumunu söyler.


 2. Birinci Dünya Savaşı’nın Osmanlı Devleti bakımından sonuçlarını söyler.


 3. Atatürk’ün yaşamı ile ilgili olayları ve olguları söyler.


 4. Atatürk’ün öğrenim yaşamını söyler.


 5. Atatürk’ün kişiliği ve özelliklerini açıklar.


 6. Atatürk’ün düşünce yaşamını açıklar.


 7. Atatürk’ün son günleri ve ölümüyle ilgili olay ve olguları söyler.


 8. Kurtuluş Savaşı ile ilgili olay ve olguları söyler.


 9. Kurtuluş Savaşı sonrasında yurdumuzdaki gelişmeleri açıklar.


10. Siyasal alanda yapılan inkılâpları söyler.


11. Hukuk alanında yapılan inkılâpları söyler.


12. Eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâpları söyler.


13. Atatürk’ün ulusal eğitim ile ilgili görüşlerini söyler.


14. Toplumsal alanda yapılan inkılâpları söyler.


15. Ekonomik alanda yapılan inkılâpları söyler.


16. Atatürkçülüğün (Atatürkçü düşünce sisteminin) anlamını söyler.


17. Atatürk ilkelerini söyler.




…………………………… ……………………OKULU
TEKNOLOJİ  ve TASARIM DERSİ KABA DEĞERLENDİRME FORMU

  Adı-Soyadı   :                                                             
  Sınıfı             :                 
  Tarih            :
  Öğretmen     :   


E
H
1. Çalışmalarda kullanılan araç gereçleri ayırt eder.


2. Çalışmalarında temiz ve düzenli olur.


3. Maket bıçağı kullanır.


4. Maket bıçağı ile mukavva kesme çalışmaları yapar.


5. Mukavva şekillendirme çalışmaları yapar.


6. Boncuk dizer.


7. Boncukla çalışmalar yapar.


8. Kil hamuru hazırlar.


9. Tuz seramiği hamuru hazırlar.


10. Tutkal seramiği hamuru hazırlar.


11. Kâğıt hamuru hazırlar.


12. Yoğurma maddeleri ile çalışmalar yapar.


13. Alçı bulamacı hazırlar.


14. Kalıpla alçı çalışması yapar.


15. Alçı kütleyi yontarak ve oyarak şekillendirme yapar.


16. Pense ile tel büker.


17. Ağaç malzemeyi zımparalar.


18. Ağaç malzemeleri yapıştırır.


19. Kıl testere ile ağaç malzemeyi keser.


20. Oyma kalemi ile ağaç malzemeyi oyar.


21. Ağaç malzemeyle çalışmalar yapar.


22. İğneye iplik geçirir.


23. Tornavida ile vidalama işi yapar.


24. Çekiçle çivi çakar.


25. Bahçe tarımında kullanılan araç gereçleri ayırt eder.


26. Fide diker.


27. Bahçe bakımı için yapılması gerekenleri söyler.


28. Saksıya çiçek fidesi diker.


                                                                


              ……………………………….. ……………………………….OKULU
TOPLUMSAL UYUM BECERİLERİ DERSİ KABA DEĞERLENDİRME FORMU
(ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI İÇİN)

Adı-Soyadı   :                                                       
Sınıfı             :                            
Tarih            :
Öğretmen     :                                                               

Amaçlar
E
H
1.Ellerini yıkar.


2.Yüzünü yıkar


3.Ellerini kurular.


4.Yüzünü kurular.


5.Mendille burnunu temizler.


6.Ayağını yıkar.


7.Ayağını kurular.


8.Saçını tarar.


9.Dişini fırçalar.


10.Tırnağını keser


11.Sakal tıraşı olur.


12.Ped değiştirir


13.Tuvalet ihtiyacını giderir


14.Şapka çıkarır


15.Bere çıkarır


16.Eldiven çıkartır.


17.Atkı çıkarır


18.Soket çorap çıkarır


19.Etek çıkarır


20.Pantolon çıkartır


21.Külotlu çorap çıkartır.


22.Ayakkabı çıkarır


23Ceket çıkartır.


24.Kazak çıkartır


25.Şapka giyer.


26.Bere giyer


27.Atkıyı boynuna sarar.


28.Soket çorap giyer.


29.Etek giyer.


30.Pantolon giyer


31.Külotlu çorap giyer.


32.Eldiven giyer


33.Kazak giyer.


34.Ceket giyer.


35.Ayakkabı giyer


36.Çıt çıt açar


37.Fermuar açar.


38.Düğme açar


39.Kemer çıkarır


40.Çıt çıt kapatır


41.Fermuar kapatır


42.Düğme ilikler


43.Kemer takar


44.Ev içi becerilerde alınması gereken güvenlik önlemlerini söyler


45.Asansör kullanır


46.Kapı Açar


47.Kapı kapatır


48.Pencere açar


49.Pencere kapatır


50.Çöp toplar


51.Masa siler


52.Yer siler


53.Kilitli kapıyı açar


54.Kazak katlar


55.Giysi fırçalar


56.Düğme diker.


57.Ayakkabı boyar.


58.Yemek masasını hazırlar.


59. Ankesörlü telefon kullanır.


60. Alışveriş yapılan yerleri gösterir/söyler.


61. Alışveriş yapar.


62. Alışveriş yerlerinde uyulması gereken kuralları söyler.


63. Sinema, tiyatro vb. yerlere gidildiğinde izlemesi gereken sırayı söyler.


64. Sinema, tiyatro vb. yerlerde uyulması gereken kuralları söyler.


65. Lokanta, pastahane vb. yerlere gidildiğinde izlemesi gereken sırayı söyler.









……………………………….. ……………………………….OKULU
TOPLUMSAL UYUM BECERİLERİ DERSİ KABA DEĞERLENDİRME FORMU

Adı-Soyadı   :                                                        
Sınıfı             :                             
Tarih            :
Öğretmen     :                                                                


Amaçlar
E
H
1.Ellerini yıkar.


2.Yüzünü yıkar


3.Ellerini kurular.


4.Yüzünü kurular.


5.Mendille burnunu temizler.


6.Ayağını yıkar.


7.Ayağını kurular.


8.Saçını tarar.


9.Dişini fırçalar.


10.Tırnağını keser


11.Sakal tıraşı olur.


12.Ped değiştirir


13.Tuvalet ihtiyacını giderir


14.Şapka çıkarır


15.Bere çıkarır


16.Eldiven çıkartır.


17.Atkı çıkarır


18.Soket çorap çıkarır


19.Etek çıkarır


20.Pantolon çıkartır


21.Külotlu çorap çıkartır.


22.Ayakkabı çıkarır


23Ceket çıkartır.


24.Kazak çıkartır


25.Şapka giyer.


26.Bere giyer


27.Atkıyı boynuna sarar.


28.Soket çorap giyer.


29.Etek giyer.


30.Pantolon giyer


31.Külotlu çorap giyer.


32.Eldiven giyer


33.Kazak giyer.


34.Ceket giyer.


35.Ayakkabı giyer


36.Çıt çıt açar


37.Fermuar açar.


38.Düğme açar


39.Kemer çıkarır


40.Çıt çıt kapatır


41.Fermuar kapatır


42.Düğme ilikler


43.Kemer takar


44.Ev içi becerilerde alınması gereken güvenlik önlemlerini söyler


45.Saç kurutma makinesi kullanır


46.Teyp kullanır


47.Radyo kullanır


48.Televizyon kullanır


49.Ocak kullanır


50.Mikser kullanır


51.Çalar saat kurar


52.Fırın kullanır


53.Asansör kullanır


54.Kapı Açar


55.Kapı kapatır


56.Pencere açar


57.Pencere kapatır


58.Çöp toplar


59.Masa siler


60.Yer siler


61.Lavabo temizler


62.Kilitli kapıyı açar


63.Elektrik süpürgesinin toz torbasını değiştirir


64.Kazak katlar


65.Giysi fırçalar


66.Elde çamaşır yıkar


67.Çamaşır makinesinde çamaşır yıkar.


68.Çamaşır asar.


69.Ütü yapar.


70.Düğme diker.


71.Ayakkabı boyar.


72.Ekmeğe yumuşak gıda maddeleri sürer


73.Yiyecek doğrar.


74.Yiyecek dilimler.


75.Yiyecek rendeler


76.Bıçakla yiyecek soyar.


77.Yiyecek haşlar.


78.Salata yapar


79.Sandviç hazırlar


80.Hazır çorba pişirir


81.Tost yapar.


82.Tavada yumurta pişirir.


83.Domates sosu hazırlar.


84.Makarna pişirir.


85.Pirinç pilâvı pişirir.


86.Sebze kızartır.


87.Toz içecek hazırlar


88.Ayran yapar.


89.Süt ısıtır.


90.Çay demler.


91.Yemek masasını hazırlar.


92.Çay servisi yapar.


93.Elde bulaşık yıkar.


94.Bulaşık makinesinde bulaşık yıkar.


95. Ankesörlü telefon kullanır.


96. Duygularının farkında olur.


97. Başkalarıyla iyi ilişkiler kurmaya özen gösterir.


98. Alışveriş yapılan yerleri tanır.


99. Alışveriş yerlerinde satılan ürünleri tanır.


100. Alışveriş yapmayı bilir.


101 Alışveriş yerlerinde uyulması gereken kuralları bilir.


102. Alışveriş yapar.


103. Sinema, tiyatro vb. yerlere gidildiğinde izlenmesi gereken sırayı bilir..


104. Sinema, tiyatro vb. yerlerde uyulması gereken kuralları bilir.


105. Lokanta, pastahane vb. yerlere gidildiğinde izlenmesi gereken sırayı bilir



……………  OKULU
TÜRKÇE DERSİ KABA DEĞERLENDİRME FORMU

  Adı-Soyadı   :                                                              
  Sınıfı             :     
  Tarih            :
   Öğretmen   :                                                                                   


AMAÇLAR
E
H
OKUMA-YAZMA


1.      Sözel yönergelere uyar.


2.      Sözcükleri doğru kullanır.


3.      Kendini ifade etmede basit sözcükler kullanır.


4.      Görsel algı ile ilgili çalışmalar yapar.


5.      İşitsel algı ile ilgili çalışmalar yapar.


6.      İşitsel belleğini geliştirir.


7.      El, parmak çalışmalarında kas kuvveti ve koordinasyonunu geliştirir.


8.      El, göz koordinasyonunu geliştirir.


9.      El, parmak çalışmalarında kas kuvveti ve koordinasyonunu geliştirici taklidî hareketler yapar.


10.  Yazıda kullanılan belli başlı araç gereçleri tanır.


11.  Kalemi, kurallarına uygun kullanır.


12.  Yazı araç gereçlerini kullanır.


13.  Yazı araç gereçlerini temiz ve düzenli kullanır.


14.  Temel çizgi çalışmalarına hazırlık yapar.


15.  Temel çizgi çalışmaları yapar.


16.  Çizgili kâğıt üzerine temel çizgi çalışmaları yapar.


17.  Dört çizgiyle belirlenmiş çizgiler üzerine harfleri yazar.


18.  Normal çizgiyle belirlenmiş çizgiler üzerine harfleri yazar.


19.  Sesleri okur.


20.  Sesleri yazar.


21.  Heceleri okur.


22.  Heceleri yazar.


23.  Farklı heceleri ayırt eder.


24.  Sözcükleri okur.


25.  Sözcükleri yazar.


26.  Farklı sözcükleri ayırt eder.


27.  Sözcüklerden oluşturduğu metni anlatır.


28.  Tümce okur.


29.  Tümce yazar.


30.  Tümce yazmada kurallara uyar.


31.  Farklı tümceleri ayırt eder.


32.  Tümcelerden oluşturduğu metni anlatır.


33.  Üç sözcük kullanarak tümce kurar.


34.  Dört ve daha fazla sözcük kullanarak tümce kurar.


35.  Süreksiz ünsüzleri ayırt eder.


36.  Sürekli ünsüzleri ayırt eder.


37.  Dinleme ve izleme becerisi geliştirir.


38.  Kendini ifade eder.


39.  Etkili okuma için gereken kuralları söyler.


40.  Etkili okuma için gereken kurallara uyar.


41.  Kendi ve yakın çevresindeki kişilerin adlarını yazar.


42.  İzlediğini, dinlediğini, okuduğunu, duygu ve düşüncelerini ifade eder.


43.  Dinlediği ya da okuduğu masalı, öyküyü anlatır.


44.  Dinlediği ya da okuduğu bir metni anlatır.


45.  Sözcükleri yapısına ve anlamına göre ayırt eder.


46.  Sözcükleri yapısına ve anlamına göre kullanır.


47.  Tümcenin yapısını oluşturan öğelerin anlamını açıklar.


48.  Tümcenin yapısını ayırt eder.


49.  Ad olan sözcükleri ayırt eder.


50.  Ad olan sözcüklerin yazım kurallarını bilir.


51.  Ön ad olan sözcükleri ayırt eder.


52.  Adıl olan sözcükleri ayırt eder.


53.  Eylem olan sözcükleri ayırt eder.


54.  Noktalama imlerini ayırt eder.


55.  Noktalama imlerini kullanır.


56.  Yazım kurallarına uyar.


57.  Yazım çalışması yapar.




                                         
   
                                                                       

  
                                                                                                                    


                                                                                                                                                        















Yorumlar